Turbocharger kısaca gücünü egzoz sisteminden gelen havanın çevirdiği
pervanelerinden alır ve bu pervaneye bağlı bir başka pervane de motora
daha fazla hava gönderir. Turbonun mantığı budur.
Supercharger ise gücünü egzoz sisteminden değil de bir kayış vasıtasıyla motordan alır. Superchargerin mantığı ise motordan kayışla aldığı güçle çalışan ve motora alabileceğinden daha fazla hava gönderen bir hava pompası olmasıdır. Mercedeslerde bu sistem Kompressor diye geçer, tanıdık geldi mi? Orijinalden supercharger…
Temel farkları budur.
Bunun dışında Turbo daha verimli çalışır, kayıp azdır. Supercharger ise motora bağlı olarak çalıştığından kaybı biraz daha fazladır.
Turboyu çalıştırma bitince soğutmak gerekir, superchargerda böyle bir şey yoktur.
Supercharger motoru çalıştırır çalıştırmaz devreye girer, turbocharger da ise yanan gazın geri dönmesi, tribünü doldurması gerekmektedir.
Supercharger ise gücünü egzoz sisteminden değil de bir kayış vasıtasıyla motordan alır. Superchargerin mantığı ise motordan kayışla aldığı güçle çalışan ve motora alabileceğinden daha fazla hava gönderen bir hava pompası olmasıdır. Mercedeslerde bu sistem Kompressor diye geçer, tanıdık geldi mi? Orijinalden supercharger…
Temel farkları budur.
Bunun dışında Turbo daha verimli çalışır, kayıp azdır. Supercharger ise motora bağlı olarak çalıştığından kaybı biraz daha fazladır.
Turboyu çalıştırma bitince soğutmak gerekir, superchargerda böyle bir şey yoktur.
Supercharger motoru çalıştırır çalıştırmaz devreye girer, turbocharger da ise yanan gazın geri dönmesi, tribünü doldurması gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder